Ampersands & angle brackets need to be encoded.

Monday, December 12, 2011

follow the flow

written by aiENFiEyQa

dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

salam

Heyy budak-budak-tukang-baca-senyap sihat? sekadar mengambil berat untuk semua. hee. baru balik dari sgb ada sesi mengambil buku teks stoks untuk PnP tahun depan. aura kena-belajar-sungguh2 semacam meyh. tadi jumpe half of my bestie aman.aten.sue.biha dan lain2. ta cukup masa na borak-panjang-sambil-tukar2-cerita. sadis!! ta pe rabu nie date dengan diorang lagi. FULLSTOP. merepek lebih.



oke c:

jejeri saya runcing :P

berbolak-balik kepada cerita yang na disampaikan sebenarnye. na cerita pasal harga-buku-perkakassekolah-wajib-beli. saya nie kalau ada kait-mengait dengan $$$$ memang lemah sikit. KEGAWATAN EKONOMI! tadi dapat list harga buku. then terus usha harga untuk tinkatan5. total semua-bagai-segala 200++rm. kadang kala harga tuh boleh diskaun kan sampai sehabis diskaun. ayattungganglanggang.

stokin sekolah( 3 pasang)
tudung sekolah (hitam)
tudung sekolah (putih)

na gelak pun ada. huh!! first sekali na tanye. siapa punya idea nie? wajib beli ke, ala da tahun akhir. skip boleh?? kene saman ta kalau ta pakai?? haha ta de siapa na tolong jawabkan soalan nie la ain. kadang kala pernah juga terfikir follow the flow. ikut je apa yang cikgu tu semua buat. ta salah pun sebenarnye mungkin cikgu tu na yang terbaik untuk sekolah dan murid-murid.

"pakaian dan penampilan mencerminkan diri seseorang individu tersebut.right"

maklumla sgb nie skolah kluster yang baru na belajar berjalan bertahtih(betul ta nie) jadi kena ada supporter yang setia macam ULTRAS. kalo sume murid-murid ikut je rule tuh gerenti jalan na jadik betul-betul kluster tu senang dan lancar. betul ta?? kalo sume murid-murid perempuan pakai tudung tu sama.seragam pasti senang hati cikgu tuh. lawa punanak-anak murid cikgu. nanti ta de la isu tudung pendek or tudung ta cukup kain (sama je kowt) tambahan pula, bila bebudak asrama terutama aspuri, kalo ikut sume pakat pakai sama-sama ramai-ramai kan senang biro disiplin punye keje, ta payah na slow talk bebudak. bagi kerek sikit dengan outsider. merepek meraban lebih!!

selimut asrama *tetiba

ta boleh blah. apa hal naik selimut asrama nie. suke memperhabiskan duit big boss. haru betul. kalo ta beli nanti warden tu mesti ceramah 24/7 seminggu, boleh cair tahi telinga nie. nyampah!! maka dengan ini kena juga beli demi ta na kena saman, kena ceramah, kena perli dan paling penting ta bagi cikgu tuh kecik hati dengan perbuatan yang ta best nie. terbang 20rm. redha itu lebih baik. harap matching dengan cadar asrama dan.. lawa. sejuk mata memandang.


na masuk part kesimpulan.

akhir kalam, semoga pengajian untuk tahun akhir di sekolah menengah akan memberi kenangan yang manis berserta keputusan yang terbaik untuk SPM 2012 (9A+amin). justeru, tuan empunya diri hendaklah menganda-gandakan usaha anda untuk bersungguh-sungguh falling in love with 9 subjek yang scary dan hendaklah clash dengan urusan yang tidak berfaedah seperti handphone, facebooking,blogging,hlovate,shilaamzah,korea dan seangkatan dengannya. jangan terlalu take serius dengan probs yang remeh temeh sehingga menganggu urusan 'berpacaran' dengan latih tubi segala bagai ilmu. dan jangan menjadi senior yang paling kuat bagi cop KA kat junior baru, jangan beri banyak perintah-suruhan kepada junior dalam kata seerti membuli junior. dan dan jangan mengeluh untuk bangun malam melaksanakan tahajjud. cuba dengan niat yang ikhlas. dan dan dan jangan lupa untuk balik malim apabila dapat balik wajib. last but not least, jangan lupe doa untuk bigboss dan boss (ma dan abah) along.mirul.kamal.hajidah segala bagai untuk orang tersayang. last (betul punya) ingat allah time senang susah gelak nangis sakit sihat, kena puji or maki dengan cikgu, time gaduh dengan membew or bestie, time senggugut.

part na dekat ending.

" the man who decide to changeon 12th hours dies on the 11th"

saya dapat quote nie dalam contengan jalanan by HLOVATE. cutcrop meyh!! na tau apa maknanye korang try usha CONTENGAN JALANAN (contengan pengalaman perjalanan cari tuhan) sekarang saya da ta berapa na klik dengan novel cintan-cintun-lovely-dovey segala bagai. TAPI da addict dengan handwriting hlovate. sume karya sungguh lumayan kalau baca dan bahasa yang sarkastik menikam jiwa (promote nie).



"kalau sekali itu dikatakan kebetulan, kali kedua namanya... suratan? "



wasalam.





Ampersands & angle brackets need to be encoded.

0 just drop their words:

Post a Comment

 

nurain afiqah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei